Du er her:  Jul. Alt til Julen. Jule clipart animationer. Mal tegninger. Julesange  > ER DU ENSOM ?
 
 



 









 



 





Til dig som er ensom i julen

Af Carsten Skovlund

 

Kære du som læser dette. Da jeg skulle skrive dette indlæg, blev jeg med det samme klar over hvor fattig ord egentlig er. Tro mig når jeg fortæller dig, at dette ikke er letkøbt eller overfladisk.

 

Du har måske kun ganske få rigtige venner - eller slet ingen. Ingen der glæder sig, når du kommer hjem - og ingen der bekymrer sig, om du har det godt eller skidt.

 

Livet blev ikke det du havde regnet med - og du har måske ligefrem en fornemmelse af, at det er ligegyldigt om du er her eller ej. For dig er julen måske især blevet en svær tid, hvor mange andre hygger sig med familie og venner.

Til dig vil jeg så indeligt gerne fortælle hvor meget din Gud i himlen holder af dig. Du ser ham måske som en fjern figur fra en gammel støvet bog. Den gode nyhed er, at Han lever i dag. Gud havde dig i sine tanker, Han så dig allerede for sig - inden du blev født. Ja, det lyder lidt vildt men dette er hvad biblen, Guds Ord, fortæller.

 

Vores Far i Himlen elsker både dig og mig så højt, at han sendte sin eneste søn, Jesus, til jorden - for at betale prisen for, at du og jeg må komme med til Himlen den dag vort øjes lys slukkes.

 

Det skete for nu næsten 2000 år siden, at Jesus udåndede på korset. Han betalte den ultimative pris for din og min sjæl. Herefter besejrede Han dødens magt og hele dødsriget - og opstod igen tre dage efter. Ja, undskyld jeg bliver lidt teologisk, men det er vigtigt for dig at forstå, at selvom dette foregik for så mange år siden - så er det evigt livgivende - også i dag! Og det skete også for din skyld! Jeg vil vove den påstand, at om så du havde været det eneste menneske på Jorden, så havde Jesus gjort det alene for at frelse dig!

 

Da Jesus hang dér på korset var han meget, meget ensom. Hele verdenshistoriens synd blev hængt op på korset sammen med Ham - og dette selvom byrden og smerterne i forvejen var ulidelige og umenneskelige.

 

I et glimt af et sekund, måtte selv hans Far, Gud, vende sig væk - og Jesus råbte i rædsel, "min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig".

 

Han var blevet hånet, pisket, havde fået en tornekrans presset ned i sin hovedbund. Han var blevet uretfærdigt dømt - og det folk han elskede - og gav sit liv for, ønskede Ham død fremfor en farlig røver, da de fik valget.

 

Jesus blev fysisk presset tll kanten - og skulle selv slæbe det enorme kors op til henrettelseshøjen. Hele vejen til Golgata - blev Han overfuset af hadefulde tilråb og fik slag. Endeligt blev han brutalt væltet om på jorden af de romerske soldater - og der blev hamret store jernspir gennem hans hænder og fødder - ind i det massive kors. Jeg skal hilse og sige, at hele denne proces var ekstremt udmattende og at smerterne var, som når smerter er værst.

 

Alt dette gjorde han af kærlighed til dig og mig. Vi kunne aldrig selv overvinde døden, men Han overvandt den for os. For dig. For du er lige nu det dyrebareste i Hans øjne. Han ser dig med inderlig kærlighed som overgår al forstand - og du kan møde Ham i dit liv også i dag. Jesus lever og Han er din ven.

 

Igennem hele biblen har de ensomme, de udskudte og enkerne en helt speciel plads i Guds hjerte. Igen og igen fortælles det hvor vigtige netop I er!

 

Hvis du var her netop nu, ville jeg give dig et kæmpeknus fra Jesus - med ønsket om - du dog måtte gribe, at du er helt speciel. En perle i Hans øjne.

 

Hvis du aldrig har prøvet at bede en bøn før, kan du prøve at bede sådan her. Du kan sagtens bruge dine helt egne ord. Jesus elsker den der beder af hjertet - om det er fint eller flot formuleret er ligegyldigt.

 

Kære Jesus, hvis du virkelig lever i dag, så kom og mød mig lige nu. Jeg vil gerne tage imod og takke dig for at du overvandt døden for mig, så jeg må komme til Himlen med dig. Lad mig få lov at mærke en del af himlen i mit liv allerede nu. Kom og mød mig og giv mig et nyt liv med dig. Lær mig selv at leve med dig og hjælp mig at finde fællesskab med i hvert fald én person der tror på dig.

 

Hvis du vover at bede til - og tro - Ham, Jesus fra Bibelen. Så forvent den største julegave nogen kan få - en forvandling med dit liv.

 

Jesus har for altid forvandlet mit.

 

Rigtig glædelig jul i Jesu navn !

 

De bedste hilsener

Carsten Skovlund

 

cs @ grc. dk

 

 

 


Søg med Google efter det du ønsker på alle mulige hjemmesider hele internettet

 
Tilpasset søgning

Søg med Google efter det du ønsker på denne hjemmeside  Jul Jul  Alt til Julen

 
Tilpasset søgning
 
 
FORSIDENANIMATIONERJULE CLIPARTDIVERSENYTÅRFOR BØRNJULENS SANGENYTÅRSØG
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eXTReMe Tracker
Statistik pr. 23. oktober 2012

 

 

 

 

 

 

 

 


chart.dk

statistik siden 6. december 20
02